تکنیک تیم 

تعمیرات موبایل و تبلت در کرج

تماس 10 صبح -10 شب

09903030225

آدرس دفتر ما

کرج فلکه اول گوهردشت

مراحل تعویض گلس LCD | گلس LCD | تکنیک تیم

دسته بندی مقالات

کرج فلکه اول گوهردشت روبه روی ایستگاه تاکسی رستاخیز تکنیک تیم

Peymanrezaei270@gmail.com

09122613990 - 09903030225

هفت روزه هفته را کنار شماییم

مراحل تعویض گلس LCD | گلس LCD | تکنیک تیم
67
27 ژوئن 2021
marino

مراحل تعویض گلس LCD: نحوه تعویض گلس LCD را در اینجا برای شما شرح می دهیم. این نکته را باید بدانید که تعویض گلاس ال سی دی کاری بسیار حساس می باشد که باید توسط تعمیر کار مجاز انجام بشود. تعمیرات موبایل تکنیک تیم با داشتن متخصصین تعمیر موبایل در خدمت شما عزیزان می باشد.

مراحل تعویض گلس LCD | گلس LCD | تکنیک تیم

  • برای جدا سازی گلس و ال  سی دی ااول باید فریم آن  را جدا کرد.
  • مرحله دوم جدا کردن گلس ال سی دی می باشد.
  • در این مرحله پلارایز را جدا کرده و مجدداً پلارایز جدید نصب می کنیم.
  • مرحله چهارم لمینت و حباب گیری می باشد.
  • مرحله پنجم پرس کردن ال سی دی به فریم می باشد.

یک نکته بسیار مه وجود دارد و آن این است که نحوه تعویض گلس LCD  و تعویض ال سی دی باسد توسط تعمیر کار صورت بگیرد و هیچ گاه خودتان اقدام به این کار نکنید. در انتخاب تعمیر کار نیز حتماً از فردی با تجربه و با سابقه استفاده کنید.

 تعویض گلس LCD با دستگاه های پیشرفته

یکی از مواردی که باید بدانید این می باشد که تعویض گلس LCD بسیار کار حساسی می باشد و نباید به دست شخصی ناشی این کار صورت بگیرد. این کار کاری نیست که بتوان در منزل آن را انجام داد پس حتماً آن را به مرکز مجاز تعمیرات موبایل برده و آن را تعمیر کنید.

نحوه تعویض گلس LCD طبق مراحل زیر می باشد

1) پس از برسی های لازم در مورد اینکه صفحه ال سی دی سالم می باشد حالا نوبت به تعویض ال سی دی می رسد و باید آن را از ال سی دی جدا کرد.

گلاس قابی می باشد که بر روی ال سی دی نصب می شود. دستگاهی که کار جداازی گلاس و ال سی دی را انجام می دهد را سپراتور نام دارد و این کار را در درما هشتاد سانتی گراد صورت می گیرد.

2)حالا نوبت این می باشد که گلاس شکسته شده را از ال سی دی جدا کنیم و آن را با گلاس سالمی تعویض کنیم. هر گوشی به دلیل اینکه نمایشگراهای مختلفی دارد جداسازی طبق ان باید صورت بگیرد.

جداسازی گلاس ال سی دی های که سطح آنها صاف می باش توسط دستگاهی به نام سپراتور و سیم نازک انجام می شود. ولی در آنهای که منحنی دارند توسط دستگاه فریز این کار صورت می گیرد این کار در دمای مخصوصی سرد شده و جدا می شود.

3)بعد از اینکه روند جداسازی انجام شد حالا نوبت این می باشد که  گلس ال سی دی را تعویض کنیم برای این کار اول چسب های که از گلاس قبلی به جا مانده است را باید پاک کنید. برای بعداز این کار چسب جدید را روی گلاس نصب کنید.

چسبی که برای این کار در نظر گرفته می شود چسب OCA می باشد است. این چسب از کیفیت بالای بر خوردار می باشد و شفافیت زیادی داردکه مابین گلاس و گوشی قرار می گیرد. در اینجا پاک کننده های برای تمیز کردن چسب و ال سی دی استفاده می شود که حلال چسب نیز می باشد.

قیمت گلس LCD | گلس LCD چیست | تکنیک تیم

نصب گلس

4)حالا نوبت نصب گلس می رسد در اینجا برای پرس کردن گلاس بر روی ال سی دی از دستگاهی به نام لمینیتور استفاده می شود که دستگاه تشکیل شده از یک اتاقک کوچک ، المنت ، صفحه مسطح فلزی ، پمپ وکیوم و یک پمپ باد تشکیل شده است.

در اینجا باید گفت که فرایندی که در این مرحله صورت می پذیرد این است که با انجام پرس گلس بر روی گوشی و با استفاده پپ وکیوم هووای اتاقک خالی شده و به خلاء می رسد و با استافده از صفحه فلزی و مسطح و رم که دارای دمای پنجاه درجه سانتی گراد است با فشار باد بر روی ال سی دی می چسبد.

5)حالا نوبت به حباب گیری می رسد که توسط دستگاه حباب گیر صورت می گیرد. دستگاه حباب گیر متشکل شده از حفاظ استوانه‌ایِ فلزی، یک المنت، پمپ باد و شیر برقی که کار رود و خروج باد را انجام می دهد.

وقتی که دستگاه روشن می شود دستگاهداخل استوانه به میزان سی کیلو پاسکال بر سانتی متر مربع با فشار باد پر می شود و پس از گذشت پنج تا ده دقیقه می بینید که حباب های بین چسب و ال سی دی کاملاً محو شده است.

6)تعویض گلاس کار بسیار حساسی می باشد زیرا با یک اشتباه کوچک ممکن ست صفحه نمایش گوشی از بین برود برای نصب ال سی دی از چسب های مخصوص این کار استفاده می شود باید این را بدانید که این تعویض باید توسط یک تعمیر کار خبره و کار کشته انجام شود و نباید در حین کار کوچکرین اشتباهی را مرتکب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *