تکنیک تیم 

تعمیرات موبایل و تبلت در کرج

تماس 10 صبح -10 شب

09903030225

آدرس دفتر ما

کرج فلکه اول گوهردشت

هزینه تعویض باتری گوشی | تعویض باطری تلفن همراه | تعمیرات

دسته بندی مقالات

کرج فلکه اول گوهردشت روبه روی ایستگاه تاکسی رستاخیز تکنیک تیم

Peymanrezaei270@gmail.com

09122613990 - 09903030225

هفت روزه هفته را کنار شماییم

هزینه تعویض باتری گوشی | تعویض باطری تلفن همراه | تعمیرات
39
28 ژوئن 2021
marino

هزینه تعویض باتری گوشی: هزینه تعویض باتری گوشی چقدر است؟  هزینه تعویض باتری گوشی  با تعمیر آن فرق دارد؟ تعمیرات موبایل تکنیک تیم یک مرکز مجاز برای تعویض و تعمیر باتری گوشی های هوشمند می باشد با تماس با ما ارزان تر از همه جا باتری گوشی خود را تعویض کنید.

هزینه تعویض باتری گوشی | تعویض باطری تلفن همراه | تعمیرات

باتری گوشی: یکی از بخش های سخت افزاری و اصلی گوشی، باتری های گوشی موبایل است. عملاً بدون باتری گوشی ها هیچ کارایی ندارند و نمی توانند عمل کنند و همیشه یکی از دغدغه کسانی که می خواهند گوشی بخرند این است که عمر باتری زیاد باشد و شرکت های سازنده هم به این دغدغه خریداران توجه می کنند و به دنبال بالا بردن کارایی افزایش نگهداری شارژ موبایل ها هستند.

باتری ها روی عملکرد موبایل تأثیر به سزایی دارند. باتری های موبایل اندازه و وزن های مختلفی دارند و کیفیت نگهداری انرژی در آن‌ها متفاوت است.

هرچی که باتری یک گوشی بزرگ‌تر باشد طبیعتاً گوشی را سنگین‌تر می‌کند و نگهداری گوشی در دست برای کاربر سخت‌تر می شود به همین دلیل طراحان گوشی، باید روی اندازه و وزن و ترکیب شیمیایی موبایل ها کار کنند.

وظیفه‌ی باتری گوشی موبایل

وظیفه‌ی باتری گوشی موبایل، فراهم کردن ولتاژ و جریان برق مورد نیاز موبایل است. گوشی ها قطعات مختلف ریز و درشتی دارند اما باتری گوشی های موبایل مهمترین قطعه در آن‌هاست و نقش مهم تری را انجام می دهد.

تلفن های هوشمند نظیر آیفون، سامسونگ، هواوی و شیائومی و غیره هر کدام باتری مخصوص به خود را دارند که در بعضی از آنها باتری قابل تعویض و در بعضی دیگر غیر قابل تعویض است و  یا تعویض آن به راحتی انجام نمی شود.

ولتاژ متناسب با باتری گوشی های هوشمند

ولتاژی که برای باتری ها استفاده می شود معمولاً در محدوده‌ی ۳.۶ الی ۴.۱ ولت است و جریانی که برای باتری موبایل شناسایی می شود معمولاً بر حسب میلی آمپر ساعت است.

جنس باتری گوشی های هوشمند

جنس باتری ها عموماً از نیکل یا لیتیوم است همچنین از آن‌ها می‌توان به نیکلکادمیوم، نیکل متال هیدرات، لیتیوم، یون لیتیوم پلیمر نام برد که در بیشتر باتری های موبایل امروزه از باتری های لیتیومی به کار برده می‌شود.زیرا این باتری ها نسبت به دما و ضربه پایداری و استقامت بیشتری دارند و خاصیت فرم پذیری بهتری هم دارند.

باتری ها ساختارشان اینگونه است که انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند و باعث ایجاد جریان می شوند و این زمانی رخ می‌دهد که دو الکترود متفاوت که یکی خاصیت الکترون دهی بیشتر که همان قطب مثبت یا آند می‌باشد و دیگری خاصیت دریافت الکترون قوی تر که قطب منفی یا همان کاتد‌ است در کنار یک دیگر قرار بگیرند.

باتری ها از نظر شکل ظاهری بین دو، سه یا چهار پایه خروجی هستند که این پایه فلزی و طلایی رنگ می باشد و به آن پلیت گفته می شود.

هزینه تعویض باتری گوشی | تعویض باطری تلفن همراه | تعمیرات

تعویض باطری تلفن همراه

باتری هایی که دارای دو پایه هستند یک پایه مثبت و یک پایه منفی دارند. باتری هایی که سه پایه دارند یک پایه مثبت یک پایه منفی و دیگری پایه BSI است و باتری هایی که چهار پلیت دارند دارای پایه های مثبت و منفی، BSI و پایه چهارم پایه‌ی BTEMP  است که این پایه دمای باتری را کنترل می کند و زمانی که  گوشی موبایل به شارژ وصل است اگر جریان اضافی وارد باتری شود و باعث داغ شدن آن شود توسط این پایه اطلاع داده می‌شود و جریان قطع برق انجام می‌شود و اگر مشکلی وجود نداشت شارژ موبایل ادامه پیدا می کند.

طول عمر باطری

باتری های موبایل طول عمر مشخصی دارند اگر گوشی را زیاد به شارژر وصل کرد و یا مدت زمان زیادی داخل شارژر باشد از عمر باتری کاسته می شود.

اگر تلفن به سرعت خاموش میشود، یا شروع به گرم شدن می‌کند یا باتری متورم شده و باد کرده است از علائم باتری تلفن همراه معیوب است.

باید از زمان مناسبی برای شارژ کردن باتری موبایل استفاده کرد زیرا حرارت زیاد باعث داغ شدن و متورم شدن باتری می‌شود.

برای اینکه کارایی باتری های گوشی بیشتر شود بهتر است روشنایی صفحه را کم کرد و وای فای و دیتا را زمانی که استفاده نمی‌کنیم غیرفعال کنیم.

تعویض باتری های گوشی مهم است و بعد از گذشت زمان مشخصی لازم است که این کار انجام شود. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت شناسایی باتری فیک از باتری اصل است.

یکی از روش های تشخیص باتری فیک از اصل این است که باتری‌های اصل معمولاً لوگو و مشخصات و اطلاعاتی که روی بسته بندی آنها نوشته شده است همه دارای کیفیت و وضوح مناسب هستند اما بسته بندی باتری های تقلبی به صورتی است که کیفیت مناسب را ندارد و نوشته ها و لوگو های روی بسته به خوبی مشخص نیستند ولی این نکته همیشه به معنای اصل بودن باتری نیست، گاهی پررنگ بودن بیش از اندازه لوگو ها و نوشته های روی جعبه دلیلی است بر اینکه آن باتری اصل نیست.

قیمت باتری ها با توجه به نوع گوشی و عملکرد آنها و میزان نگهداری شارژ متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *