تکنیک تیم 

تعمیرات موبایل و تبلت در کرج

تماس 10 صبح -10 شب

09903030225

آدرس دفتر ما

کرج فلکه اول گوهردشت

تعویض ال سی دی موبایل | تعویض LCD موبایل | تعمیرات

دسته بندی مقالات

کرج فلکه اول گوهردشت روبه روی ایستگاه تاکسی رستاخیز تکنیک تیم

Peymanrezaei270@gmail.com

09122613990 - 09903030225

هفت روزه هفته را کنار شماییم

تعویض ال سی دی موبایل | تعویض LCD موبایل | تعمیرات
40
7 جولای 2021
marino

تعویض ال سی دی موبایل: تعویض ال سی دی موبایل کاری بسیار حساس می باشد و باید آن را به متخصص آن بدهید. تعمیرات موبایل تکنیک تیم یک از مراکز مجاز تعویض ال سی دی موبایل می باشد.ال سی دی اولین آخرین قسمت  نصب شده در گوشی است که در صورت خرابی این قسمت گوشی دیگر کارایی ندارد اما این بخش با گلس ال سی دی که یکی از لوازم جانبی گوشی های تلفن همراه است تفاوت دارد. به گلس ال سی دی  لایه پلاستیکی هم گفته می‌شود . گلس از افتادن خط و خش روی نمایشگر گوشی جلوگیری می‌کند. آن را روی نمایشگر گوشی پرس می کنند  تا به تاچ و ال سی دی گوشی آسیب نرسد.

تعویض ال سی دی موبایل | تعویض LCD موبایل | تعمیرات

ال سی دی توسط شرکت سازنده موبایل روی نمایشگر آنها نصب می شود. اما گلس محافظ ال سی دی لایه پلاستیکی‌ای است که از لوازم جانبی موبایل است و توسط کاربر روی صفحه نمایش گوشی موبایل نصب می شود.

بخش‌های اصلی تاچ ال سی دی در گوشی های موبایل امروزی

اولین بخش گلس، روی ال سی دی است که هنگام برخور اشیا و عوامل خارجی به گوشی از آن صیانت می‌کند. زیر گلس تاچ قرار دارد و وظیفه آن تشخیص محل لمس کاربر است. در زیر تاچ ال سی دی قرار دارد و در زیر ال سی دی چراغ‌های نورانی که وظیفه آن‌ها درخشان و نمایان کردن نور است قرار دارد. بخش چهارم آخرین قطعه تشکیل‌ دهنده این مجموعه است که فریم نام دارد و تمام اجزای تشکیل دهنده تاچ ال سی دی را در کنار هم به صورت فشرده نشان می دهد.

تعویض گلس محافظ ال سی دی

تعویض گلس محافظ ال سی دی سخت نیست و با چند بار تمرین و تکرار می توان آن را به راحتی تعویض کرد. اگر این کار برایتان سخت بود فروشندگان لوازم جانبی موبایل به صورت رایگان تعویض گلس را انجام می‌دهند.

اما تعویض ال‌ سی دی موبایل ها به مهارت نیاز دارد و خود فرد نمی تواند این کار را انجام دهد. تعمیرکاران موبایل هم گاهی از تعویض ال سی دی عاجز می‌مانند چون نیاز به دقت بالا و دستگاه‌های خاص و همچنین تجربه دارد. برای تعویض ال سی دی باید از دستگاه هایی استفاده شود که بسیار گران قیمت و همچنین حساس هستند. برای تعویض، محافظ ال سی دی که روی آن پرس شده بود از روی ال سی دی جدا می‌شود و یک ال سی دی جدیدی را روی آن قرار می دهند.

تعویض ال سی دی موبایل | تعویض LCD موبایل | تعمیرات

زمانی که گلس ال سی دی به خاطر ضربه ترک خورده یا دچار شکستگی می‌شود متوجه می شوید که گوشی همچنان قابل استفاده است و محتوای صفحه بدون مشکل نشان داده می‌شود چون تاچ و ال سی دی دستگاه سالم است. بنابراین می توانید گلس ال سی دی را که هزینه زیادی هم ندارد به جای کل صفحه نمایش تعویض کنید. پس اگر به صفحه نمایش گوشی ضربه وارد شود به صورتی که ترک بخورد یا بشکند ولی همچنان قابل استفاده باشد باید گلس آن عوض شود و تعویض تاچ آن احتیاج نیست.

نشانه‌های سوختن ال سی دی

اگر صفحه نمایش گوشی سیاه شده و یا نوارهای سیاه و سفید در آن پیدا شد و یا نقطه‌های سیاه روی آن مشخص است  باید ال سی دی تعویض شود.

هزینه تعویض گلس ال سی دی در مقایسه با تعویض تاچ و ال سی دی موبایل بسیار کمتر است. متأسفانه همیشه شکستن گلس ال سی دی موجب نمی‌شود که تاچ گوشی آسیب نبیند. در بعضی از موارد که آسیب دیدگی شدید است تاچ گوشی هم آسیب می‌بیند. در این صورت با تعویض گلس مشکل حل نمی‌شود  و باید کل تاچ و ال سی دی را عوض کرد که هزینه بالایی هم دارد.

زمان مورد نیاز برای تعویض ال سی دی زیاد است زیرا باید با دستگاه های پیشرفته انجام شود که با دقت عمل می‌کنند بنابراین باید برای تعویض گلس موبایل صبور باشید و اجازه دهید که این کار به درستی انجام شود. حائز اهمیت است که گاهی تعویض گلس منجر به آسیب دیدن تاچ ال سی دی گوشی می‌شود و ضرر بیشتری را به وجود می آورد.

گاهی بعضی از تعمیرکاران  قصد سوء استفاده دارند و مدعی می‌شوند که تعویض گلس ال سی دی روش مناسبی نیست. این افراد به دلیل اینکه وسایل مورد نیاز تعویض گلس را ندارند افراد را تشویق می‌کنند که به جای تعویض گلس، کل تاچ و ال سی دی را تعویض کنند. به گفته‌های این گونه افراد سودجو به هیچ وجه توجه نکنید. در خیلی از موارد تعویض گلس گوشی نسبت به تعویض تاچ و ال سی دی نتیجه بهتری دارد .

اگر قصد دارید که ال سی دی گوشی موبایل را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت انجام دهید به کارشناسان با تجربه و مجرب مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *