تکنیک تیم 

تعمیرات موبایل و تبلت در کرج

تماس 10 صبح -10 شب

09903030225

آدرس دفتر ما

کرج فلکه اول گوهردشت

آموزش تعویض شیشه گوشی سامسونگ | تعویض شیشه | تکنیک تیم

دسته بندی مقالات

کرج فلکه اول گوهردشت روبه روی ایستگاه تاکسی رستاخیز تکنیک تیم

Peymanrezaei270@gmail.com

09122613990 - 09903030225

هفت روزه هفته را کنار شماییم

آموزش تعویض شیشه گوشی سامسونگ | تعویض شیشه | تکنیک تیم
41
17 جولای 2021
marino

آموزش تعویض شیشه گوشی سامسونگ: آسیب دیدن صفحه نمایش گوشی سامسونگ و شکستگی شیشه آن پر هزینه نیست. برخلاف گذشته، امروزه محافظی را برای اینکه خراش و شکستگی روی ال سی دی ایجاد نشود قرار می دهند که به صورت اورجینال روی نمایشگر گوشی نصب شده است و به آن  گلس می گویند که یک لایه شیشه ای بسیار شفاف است و وظیفه دارد از صفحه نمایش دستگاه، در برابر ضربه و خراش محافظت کند.

آموزش تعویض شیشه گوشی سامسونگ | تعویض شیشه | تکنیک تیم

گلس یا همان شیشه از موادی مانند سیلیکات، اکسیژن و آلومینیوم و غیره با تجهیزات تقریباً پیچیده ای به وسیله ی کمپانی های معتبری مانند کورنینگ ساخته می شود. کمپانی سامسونگ به طور مثال از گوریلا گلس در مدل خود بهره می گیرد. درجه کیفیت و مقاومت گوریلا گلس ها متفاوت است.

تفاوت گلس با محافظ صفحه نمایش

گلس یا شیشه ال سی دی یک محافظ نازکی است که در هنگام تولید گوشی سامسونگ، خود کمپانی روی آن ها پرس می‌کند تا از نمایشگر در برابر ضربه محافظت کند. ولی چیزی که در مغازه های موبایل فروشی به اسم گلس فروخته می‌ شود یک لایه محافظ پلاستیکی است  که ساخت کمپانی سامسونگ نیست و نمی توان در مورد کیفیت آن صحبت کرد چون بعضی از آن ها که در بازار موجود هستند کیفیت خوبی ندارند.‌ این محافظ های پلاستیکی با دست و به وسیله ی تعمیرکار موبایل روی گوشی نصب می شود که خود کاربر هم می‌ تواند به راحتی آن را عوض کند.

شیشه گوشی سامسونگ باید توسط دستگاه های پیشرفته و افراد متخصص تعویض شود. تعویض کردن آن به دانش و تخصص بالا نیاز دارد و هر تعمیرکاری نمی تواند آن را انجام دهد.

هزینه تعویض گلس

گاهی به علت ضربه، آسیب‌ دیدگی و افتادن گوشی از دست، شیشه روی نمایشگر می شکند. کاربر برای تعویض آن به تعمیر کار موبایل مراجعه می‌ کند. در بعضی از مواقع کاربر از روی بی‌اطلاعی فکر می کند که صفحه نمایش گوشی شکسته است که تعویض آن هزینه بسیار زیادی را دارد؛ اما تعویض گلس هزینه چندانی ندارد و قیمت آن پایین تر است.

بنابراین اگر صفحه نمایش سالم بود و تنها گلس گوشی شکسته بود با هزینه پایین می توانید آن را تعویض کنید.

آموزش تعویض شیشه گوشی سامسونگ | تعویض شیشه | تکنیک تیم

برای تعویض شیشه گوشی سامسونگ باید به سه نکته توجه  کرد:

از دستگاه های پیشرفته و تجهیز شده استفاده کرد.

از اپراتورهای مخصوص و با تجربه در عملیات تعویض شیشه گوشی بهره گرفت.

از گلس های اورجینال و درجه یک استفاده کرد.

آموزش تعویض شیشه گوشی سامسونگ

در آموزش تعویض شیشه گوشی سامسونگ باید به سه مرحله اصلی و مهم توجه کرد که به آن ها اشاره می‌کنیم:

در مرحله اول شیشه شکسته برداشته می شود که این کار باید توسط دستگاه های پیشرفته و در یک زمان تقریبا طولانی مثلاً یک ساعت انجام شود.

در مرحله بعدی باید گلس جدید را نصب کرد. باید همانطوری که خود کارخانه شیشه را روی گوشی سامسونگ گذاشته است تعمیرکار موبایل نیز گلس جدید را با دقت توسط دستگاه های خاص، روی صفحه نمایش گوشی پرس کند. در مرحله آخر حباب گیری انجام شود. برای حاصل شدن اتصال کامل بین سطح نمایشگر و شیشه و برای اینکه از عملکرد صحیح تاچ گوشی اطمینان پیدا کنید، لازم است هوای بین دو سطح کاملاً تخلیه شود. حتی اگر کوچک ترین گازی در بین سطوح شیشه نمایشگر باقی بماند مولکول های گاز بهم می پیوندند و در زیر گلس حباب تشکیل می‌ دهند و عملکرد تاچ گوشی با مشکل همراه خواهد شد. بنابراین این کار باید توسط متخصصین و افراد ماهر انجام شود.

علائم نشان دهنده آسیب پنل نمایشگر گوشی:

زمانی که قسمتی از سطح نمایش بنفش شده باشد.

اثر سوختگی بر روی سطح نمایشگر مشاهده شود.

تاچ گوشی به طور خوب و دقیق کار نکند و یا قسمت های از تاچ اصلاً کار نکند.

خط هایی بر روی سطح نمایشگر مشاهده شده که با ریستارت کردن دستگاه هم از بین نمی رود.

سوختگی پیکسل ها با چشم قابل مشاهده باشند‌.

اگر متوجه آسیب های بالا بر روی سطح نمایشگر گوشی خود‌ شدید یعنی آسیب در حدی شدید بوده است که به جز اینکه گلس گوشی شکسته است پنل نمایشگر نیز آسیب دیده است و مشکل شما با عوض کردن شیشه حل نمی شود. اما اگر آسیب های بالا را ندیدید یعنی به پنل گوشی آسیبی وارد نشده است و با عوض کردن شیشه شکسته می توانید گوشی را به همان حالت اولیه برگردانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *