تکنیک تیم 

تعمیرات موبایل و تبلت در کرج

تماس 10 صبح -10 شب

09903030225

آدرس دفتر ما

کرج فلکه اول گوهردشت

تعویض گلس ال سی دی شیائومی | گلس گوشی | تعمیر

دسته بندی مقالات

کرج فلکه اول گوهردشت روبه روی ایستگاه تاکسی رستاخیز تکنیک تیم

Peymanrezaei270@gmail.com

09122613990 - 09903030225

هفت روزه هفته را کنار شماییم

تعویض گلس ال سی دی شیائومی | گلس گوشی | تعمیر
29
22 جولای 2021
marino

تعویض گلس ال سی دی شیائومی: صفحه نمایش گوشی از چند قسمت مختلف ( تاچ، ال سی دی و گلس) تشکیل شده است.خارجی ترین لایه صفحه گوشی گلس است که قابل لمس است. این قطعه به وسیله شرکت سازنده اش و با دستگاه های خاصی بر روی تاچ ال سی دی پرس می شود. تصور مردم این است که گلس یک لایه پلاستیکی است که برای اینکه خط و خش روی صفحه گوشی های شیائومی نیفتد نصب می شود؛ اما در حقیقت یک لایه محافظ برای این گوشی هاست. زمانی که گلس گوشی ترک برداشت یا از گوشی جدا شد باید حتما آن را تعویض کنید. وظیفه‌ی گلس صفحه نمایش این است که از آسیب رسیدن به نمایشگر گوشی جلوگیری کند. اگر محافظ گوشی آسیب ببیند دیگر کارایی لازم را ندارد بنابراین باید به سرعت عوض شود.

تعویض گلس ال سی دی شیائومی | گلس گوشی | تعمیر

فرق بین گلس محافظ، گلس صفحه نمایش و تاچ لمسی و ال سی دی گوشی: صفحه نمایش گوشی سه بخش اصلی دارد. اگر شما برای گوشی خود هیچ محافظی را قرار نداده باشید یک گلس پوششی محافظ، روی صفحه نمایش گوشی شما وجود دارد. زمانی که گوشی شما از دست شما افتاد و روی آن ترک هایی را مشاهده کردید اگر به صورت تار عنکبوت در صفحه نمایش مشاهده می شد و لکه یا پراکندگی رنگ دیده نشد نگرانی راه ندارد. چون که تاچ گوشی یا ال سی دی آسیب ندیده است و فقط گلس خارجی گوشی آسیب دیده است که با هزینه کمی می‌ توان آن را تعمیر کرد.

تعویض گلس ال سی دی

هزینه تعویض گلس ال سی دی شیائومی

اگر تاچ و ال سی دی گوشی آسیب دید هزینه تعویض آن زیاد است اما اگر گلس گوشی آسیب ببیند هزینه زیادی ندارد.

آموزش تعویض شیشه گوشی سامسونگ | تعویض شیشه | تکنیک تیم

انواع گلس ال سی دی شیائومی

گلس ها دارای انواعی هستند که به آن ها اشاره می کنیم:

گلس های نرم: که پوشش پلاستیکی نرمی دارند و از خط و خش افتادن روی صفحه نمایشگر گوشی جلوگیری می کند اما به دلیل اینکه نرم هستند در برابر ضربه و فشار مقاومت کمی دارند .

نیمه سخت: این گلس ها منعطف هستند اما نباید از آ ن ها مدت طولانی استفاده کرد. بیشتر برای بازی با گوشی استفاده می شود.

گلس های خیلی سخت و محکم: این گلس ها مثل لنز میکروسکوپ می‌ باشند. روی آن ها یک لایه پلاستیکی قرار گرفته است. جلوی آسیب جدی و زیاد را می گیرد؛ اما این گلس ها انعطاف کافی را ندارند امکان شکستگی در صورت اینکه حادثه ای اتفاق می‌افتد زیاد است.

گلس های خیلی ضخیم: این گلس ها پوشش پلاستیکی ضخیمی از جنس هیدروکربنات دارند و از ضربات سنگینی که به گوشی وارد می شود جلوگیری می کند ؛اما در برابر خراشیدگی مقاومت آن ها کم است. به دلیل اینکه خیلی ضخیم می باشند بر کارکرد‌لمسی گوشی کمی اثر منفی دارند.

تعویض گلس ال سی دی شیائومی

گلس گوشی شیائومی در برابر ضربه و برخورد با اجسام مقاومت زیادی دارد. هرچه گوشی بزرگ تر باشد در برابر برخورد با اجسام بیشتر قرار می‌ گیرد و دچار آسیب می شود. شیائومی به کاربران توصیه می کند که از ال سی دی گوشی های هوشمند خود مراقبت کنند اما خود این برند یک گلس مقاوم روی ال سی دی قرار داده است.

زمانی که گوشی از دست شما می‌ افتد و به کف آسفالت یا جای سختی برخورد کند اگر برخورد خیلی محکم نباشد تا حدودی می تواند جلوی ضربه و آسیب را بگیرد اما اگر شدت ضربه زیاد باشد طبیعتاً گلس دچار ترک خوردگی یا شکستگی می‌ شود. ترک هایی که روی گلس ایجاد می‌ شود معمولاً ریز و به هم چسبیده هستند.

ترک صفحه نمایشگر گوشی

زمانی که شخص روی صفحه نمایشگر گوشی خود ترکی را می بیند فکر می کند که ال سی دی شکسته است اما به راحتی با بررسی کردن تاچ و ال سی دی این موضوع را می توان تشخیص داد. ‌زمانی که این اتفاق می‌ افتد انگشت خود را روی گوشی بکشید اگر هیچ اتفاقی نیفتاد یعنی تاچ سالم است. تعویض گلس ال سی دی گوشی شیائومی با دستگاه های پیشرفته و مدرن مانند OCA  لمینت انجام می شود. این دستگاه به این صورت است که تکه های شکسته را بهم وصل می کند و آن ها را به هم می چسباند.

اگر شکستگی کم بود گلس به حالت قبل خود برمی گردد. برای اینکه گلس را تعویض کنید اول باید گلس شکسته را جدا کنید و صفحه نمایش گوشی را پاک کنید و بعد گلس جدید را روی آن پرس کنید و بعد هم حباب زدایی کنید تا گلس به کیفیت روز اول خودش برگردد اگر تاچ گوشی یا قطعه دیگری آسیب ندیده باشد فرایند تعویض گلس دو تا چند ساعت طول می کشد. تعویض گلس ال سی دی شیائومی بسیار حساس است و برای تعویض آن احتیاج به دستگاه های پیشرفته و تعمیرکار با تجربه دارد تا بتوان گلس را به حالت روز اول خود برگرداند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *