تکنیک تیم 

تعمیرات موبایل و تبلت در کرج

تماس 10 صبح -10 شب

09903030225

آدرس دفتر ما

کرج فلکه اول گوهردشت

فیلم تعویض گلس موبایل | آموزش تعویض گلس | تکنیک تیم

دسته بندی مقالات

کرج فلکه اول گوهردشت روبه روی ایستگاه تاکسی رستاخیز تکنیک تیم

Peymanrezaei270@gmail.com

09122613990 - 09903030225

هفت روزه هفته را کنار شماییم

فیلم تعویض گلس موبایل | آموزش تعویض گلس | تکنیک تیم
25
30 جولای 2021
marino

فیلم تعویض گلس موبایل: به شیشه محافظ و ضد خشی که شرکت‌ های سازنده گوشی آن را بر روی اجزای تاچ و ال سی دی دستگاه پرس می کنند تا به تاچ و ال سی دی گوشی آسیب وارد نشود گلس می گویند. اما از نظر مردم به لایه پلاستیکی ای گلس  می گویند که روی صفحه ال سی دی قرار داده می‌ شود تا خط و خش روی نمایشگر گوشی نیفتد.

فیلم تعویض گلس موبایل | آموزش تعویض گلس | تکنیک تیم

باید صفحه نمایش گوشی شکسته باشد ولی تاچ و ال سی دی بدون مشکل کار کنند.

تاچ و ال سی دی بدون مشکل کار کنند ولی روی صفحه نمایش گوشی یا لبه های آن ترک های ریزی مشاهده شود.

خط و خش های روی صفحه نمایش موبایل مشاهده شود که باعث مشکل و اختلال در کار کردن تاچ و ال سی دی نشود.

پس در این سه مورد با تعویض گلس مشکل رفع می شود اما اگر تاچ یا فقط ال سی دی گوشی آسیب دیده باشد با تعویض گلس مشکل حل نمی‌ شود و باید تاچ و ال سی دی کامل تعویض شوند.

عوض کردن ال سی دی موبایل | تعمیر گوشی | کرج

فیلم تعویض گلس گوشی موبایل

در فیلم تعویض گلس گوشی موبایل نشان داده می شود که با استفاده از یک دستگاه پیشرفته که سطحی را به شکل یک دست داغ می کند و بعد با استفاده از مکنده هایی که این دستگاه دارد تاچ ال سی دی را فیکس می کنند تا بتوانند گلس را از تاچ ال سی دی جدا کنند.

در فیلم تعویض گلس گوشی موبایل نشان داده می شود که در ابتدا دستگاه را روشن می کنند و بعد دستگاه شروع به داغ شدن می کند. ال سی دی را روی دستگاه  قرار می دهند تا به دمای مورد نظر که حدود ۹۵ درجه سانتی گراد است برسد و وقتی که ال سی دی به دمای مورد نظر رسید یعنی آنقدر داغ شد که چسبی که آن را به گلس متصل می کند نرم شد در حدی که بتوان آن را جدا کرد، با استفاده از سیم گیوتین آن را جدا می کنند. و بعد در فیلم نشان می دهد که باید منتظر ماند تا تاچ ال سی دی داغ شود.

فیلم تعویض گلس گوشی موبایل

گلس ال سی دی

و بعد از مدتی در فیلم می‌ بینیم که ال سی دی به دمای مورد نظر رسیده است و چسب مورد نظری که گلس را به تاچ ال سی دی چسبانده است به اندازه کافی ذوب شده است که بتوان آن را جدا کرد. با استفاده از سیم گیوتین سعی می‌کنند که یک فاصله ای بین گلس و تاچ ال سی دی انداخته شود و آرام آرام آن را جدا کنند برای این کار نباید عجله کرد زیرا باعث می شود به تاچ ال سی دی و گلس آسیب برسد.

پمپ مکنده را روشن می کنند‌، زمانی که پمپ مکنده روشن باشد دیگر تاچ ال سی دی روی صفحه دستگاه قادر به حرکت نیست و وقتی پمپ را خاموش می کنند و بخواهند کار کنند قطعه روی برد راحت جا به جا می شود

تعویض تاچ ال سی دی

برای اینکه این تاچ ال سی دی روی این صفحه فیکس شود و حرکت نکند، در فیلم تعویض گلس گوشی موبایل نشان می دهند که پمپ مکنده را روشن می کنند تا کاملاً بدون حرکت قرار بگیرد. در فیلم گفته می شود که در قسمت انتهای تاچ ال سی دی باید مواظب فلت ها بود و آرام آرام سیم، از پایین به بیرون کشیده شود. یک بار سیم را بین گلس و تاچ ال سی دی عبور می دهند بعد یک بار دیگه این کار را انجام می‌ دهند و به آرامی تاچ ال سی دی را از روی گلس بلند می کنند.

فیلم تعویض گلس گوشی موبایل

مشاهده می شود که این ال سی دی به راحتی به همراه فلت بدون اینکه آسیب ببیند از گلس جدا شد. حالا یک مقدار چسب روی گلس و ال سی دی هست که به کمک حلال های مختلف می شود آن را از روی این گلس یا آن صفحه نمایش پاک کرد. بعد از اینکه آثار چسب از بین برده شد چسب OCA  بر روی گلس جدید نصب می شود. این چسب مثل چسب دوطرفه است اما کیفیت و شفافیت آن بیشتر است که آن را بین گلس جدید و ال سی دی قرار می دهند.

در مرحله بعد در فیلم نشان می دهند که با استفاده از دستگاه لمینیتور گلس جدید را روی ال سی دی پرس می کنند.

یک اتاق کوچک، المنت، صفحه مسطح فلزی، پمپ وکیوم و پمپ باد اجزای دستگاه لمینیتور را تشکیل می دهند.

آموزش تعویض ال سی دی گوشی

در مرحله بعدی در فیلم دیده می شود که ال سی دی را در دستگاه حباب گیر قرار می دهند. این دستگاه یک حفاظ استوانه ای فلزی، یک المنت، پمپ باد و شیر برقی برای ورود و خروج باد دارد. زمانی که دستگاه روشن می شود داخل استوانه فلزی به اندازه ۳۰ کیلو پاسکال بر سانتی متر مربع از فشار باد پر می شود. بعد از پر شدن باد ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر می‌ کنند تا حباب بین چسب oca و ال سی دی از بین برود.

و در فیلم تعویض گلس گوشی موبایل در مرحله آخر نشان داده می شود که گلس ال سی دی را نصب می کنند. برای این کار از چسب های مایع مخصوص استفاده می شود تا ال سی دی روی قاب گوشی قرار بگیرد. در هر یک از این مراحل ممکن است صفحه نمایش خراب شود؛ بنابرین تعویض ال سی دی دارای ریسک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *