تکنیک تیم 

تعمیرات موبایل و تبلت در کرج

تماس 10 صبح -10 شب

09903030225

آدرس دفتر ما

کرج فلکه اول گوهردشت

مشکلات بعد از تعویض باتری گوشی | باتری گوشی | تعمیرات

دسته بندی مقالات

کرج فلکه اول گوهردشت روبه روی ایستگاه تاکسی رستاخیز تکنیک تیم

Peymanrezaei270@gmail.com

09122613990 - 09903030225

هفت روزه هفته را کنار شماییم

مشکلات بعد از تعویض باتری گوشی | باتری گوشی | تعمیرات
49
1 آگوست 2021
marino

مشکلات بعد از تعویض باتری گوشی: تعویض باتری گوشی یکی از مشکلاتی است که کاربران گوشی بعد از یک مدتی مجبور به این کار می‌ شوند.باتری گوشی یکی از مهمترین قطعات سخت افزاری اسمارتفون ها می باشد، زیرا وظیفه تامین انرژی مورد احتیاج دستگاه را دارد و انرژی مورد احتیاج تک تک قطعات سخت افزاری گوشی، به وسیله آن تأمین می شود. بنابراین این تصور که باتری موبایل نقش مهمی به اندازه ال سی دی یا مادربرد گوشی ندارد تصور غلطی است.

مشکلات بعد از تعویض باتری گوشی | باتری گوشی | تعمیرات

انرژی مورد احتیاج همان ال سی دی مادربرد و بقیه قطعات سخت افزاری گوشی به وسیله باتری تأمین می‌شود. اگر این انرژی الکتریکی به خوبی تامین نشود یا در انتقال آن مشکلاتی به وجود بیاید، امکان دارد دیگر قطعات سخت افزاری موبایل نیز تحت تأثیر قرار بگیرند و در طی زمان خراب شوند. عوض شدن باتری می تواند در عمر قطعات سخت افزاری و دوام آن ها تأثیر بسزایی داشته باشد و فقط این نیست که یک باتری اصلی شارژ دهی طولانی داشته باشد و باتری تقلبی شارژ دهی کمتری داشته باشد. تا زمانی که گوشی باتری نداشته باشد یا باتری آن درست کار نکند نمی توان از موبایل عملاً استفاده کرد، پس مشخص است که یکی از مهم ترین و حائز اهمیت ترین قطعات سخت افزاری که در اسمارتفون ها به کار رفته است باتری می باشد.

هزینه تعویض باتری گوشی | تعویض باطری تلفن همراه | تعمیرات

تعویض باتری گوشی

گوشی های قدیمی به نحوی بودند که خود کاربر و با جدا کردن قاب پشت گوشی بدون اینکه به هیچ ابزار خاصی نیاز داشته باشد یا به تعمیرکار مراجعه کند می توانست باتری موبایل را خارج کند و باتری جدید را در موبایل قرار دهد. اما امروزه سبک طراحی گوشی ها به نحوی شده است که این امکان وجود ندارد و همه اسمارتفون های جدید  یک بدنه یکپارچه دارند و این امکان وجود ندارد که قاب پشت آن به راحتی توسط کاربر جدا شود و برای جدا کردن قاب پشت این گوشی ها باید مراحل دقیق انجام شود و ابزارهای خاصی استفاده شود تا به قطعات دیگر گوشی آسیب وارد نشود.

به همین دلیل تعویض باتری گوشی های جدید باید به وسیله تعمیرکاران مجرب و با تجربه انجام شود و نمی شود که خود شخص آن را انجام دهد. با توجه به ماهیت باتری های لیتیوم یونی و پلیمری گوشی‌ های امروزی برای تعویض باتری گوشی ها درخواست زیاد است و در روز چندین کاربر برای تعویض باتری گوشی‌ های خود به تعمیرکار مراجعه می‌کنند.

مشکلات بعد از تعویض باتری گوشی

پس از تعویض باتری و قرار دادن یک باتری جدید باز هم امکان دارد مشکلاتی برای گوشی ها به وجود بیاید.

از مشکلات بعد از تعویض باتری گوشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یکی از مشکلاتی که بعد از تعویض باتری گوشی به وجود می‌ آید تمام شدن سریع شارژ باتری است. به این دلیل که کابل باتری در زمان سمبل کردن تلفن همراه به درستی وصل نشده است و پین های آن آسیب دیده اند. برای حل این مشکل، کابل را دوباره متصل کنید و پین های آن را چک کنید.

جریان نشتی برد منطقی مشکل دیگری است که برای حل آن باید بورد منطقی تعمیر شود و جایی که جریان نشتی به وجود آمده است پیدا کرد و مشکل را رفع کرد.

از مشکلات بعد از تعویض باتری گوشی می توان به بیش از اندازه باز بودن برنامه ها اشاره کرد. برنامه هایی که در پس زمینه اجرا می شوند شارژ زیادی را مصرف می کنند و توان زیادی از گوشی را اشغال می کنند. برای حل آن لازم است که این برنامه ها را ببندیم.

روشن نشدن تلفن همراه

روشن نشدن تلفن همراه حتی پس از اتصال کابل usb مشکل بعدی است. دلیل آن می‌ تواند خراب بودن باتری جدید یا اتصال نادرست باتری به تلفن باشد. باید باتری را در بیاورید و تست کنید که ببینید آیا مشکل از باتری است و یا عدم اتصال درست باتری.

درصدی که برای شارژ باتری در گوشی نشان داده می‌ شود ثابت نیست و این درصد تغییر می‌ کند. ممکن است که دو علت داشته باشد. اول اینکه شما وقتی که باتری را تعویض کرده اید شارژ اولیه را برای آن انجام نداده باشید و توان باتری خیلی پایین آمده باشد. دلیل دوم این است که به طور کامل کابل و رابط های باتری را وصل نکرده اید، یا اینکه به درستی این کار را انجام نداده اید. در مرحله اول باید کابل ها را به درستی وصل کنید و در ادامه، باتری را به مدت طولانی برای اولین بار به شارژ بزنید تا توانی که در مدت طولانی از دست داده است را بتواند برگرداند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *