تکنیک تیم 

تعمیرات موبایل و تبلت در کرج

تماس 10 صبح -10 شب

09903030225

آدرس دفتر ما

کرج فلکه اول گوهردشت

ابزارهای تعمیر موبایل | تعمیر موبایل آیفون کرج | تکنیک تیم

دسته بندی مقالات

کرج فلکه اول گوهردشت روبه روی ایستگاه تاکسی رستاخیز تکنیک تیم

Peymanrezaei270@gmail.com

09122613990 - 09903030225

هفت روزه هفته را کنار شماییم

ابزارهای تعمیر موبایل | تعمیر موبایل آیفون کرج | تکنیک تیم
33
9 آگوست 2021
marino

ابزارهای تعمیر موبایل: مهمترین و کاربرد ترین وسایل مورد نیاز برای تعمیرکاران موبایل ابزار های تعمیر موبایل می باشد. برای اینکه هر نوع دستگاه و قطعه ای در هر حوزه و صنعتی بر روی آن تعمیری ایجاد شود، احتیاج به یکسری از ابزار و تجهیزات دارد. ابزار های تعمیر موبایل مانند بقیه تجهیزات الکترونیکی کم و ییش یکسان می باشند و از آن ها می توان در تعمیرات لپ تاپ، انواع ساعت و حتی آزمایشگاه ها و مراکز آموزشی بهره گرفت.

ابزارهای تعمیر موبایل | تعمیر موبایل آیفون کرج | تکنیک تیم

لوپ (برای بزرگنمایی قطعات ریز گوشی موبایل مناسب است)، برای تعمیرات دستگاه های کوچک مانند گوشی موبایل و تبلت چون قطعات الکترونیکی آن ها کوچک است از لپ ها استفاده می کنند تا قطعات را برای کار بر روی برد بهتر ببینند. چون اگر موفق به تشخیص نوع قطعه نشوید در تعمیرات به مشکلات زیادی بر می خورید و در آخر تعمیرات را نمی توانید انجام دهید.

تعمیر گوشی آیفون در کرج

ابزار های تعمیر موبایل

حتی گاهی امکان دارد دستگاه آسیب ببیند. ابزار های تعمیراتی زیادی در این زمان وجود دارند که خوشبختانه به راحتی می‌ توانید برای تعمیرات از آن ها بهره بگیرید. ابزار هایی  در مورد تعمیرات موبایل و برد های الکترونیکی هستند که تصاویر را با کیفیت بالایی برای بزرگ نمایی می کنند و به راحتی می توانید این تصاویر را نگاه کنید.‌ محل تعمیرات و قطعه برداری را در نتیجه با دقت بیشتری مورد بررسی قرار می‌دهند. انواع مختلفی از لپ ها وجود دارد مانند لوپ آنالوگ و دیجیتال.

هیتر هویه ( برای اتصال، جداسازی قطعات لحیم شده موبایل و ریبال کردن آیسی)

دستگاه تعمیر گوشی موبایل

یکی از مهم ترین دستگاه ها برای تعمیر گوشی موبایل هیتر و هویه است که از آن استفاده می کنند تا به وسیله آن قطعات معیوب از سالم در برد های اصلی گوشی را جایگزین کنند. هیتر یک فن، در دسته یا خود دستگاه برای تولید باد است‌. یک المنت در قسمت دسته ی دستگاه وجود دارد‌ که باد سرد را به باد داغ تبدیل می کند. دما و شدت باد هیتر قابل تنظیم شدن است. بعضی از هیتر ها با هویه همراه هستند اما در برخی از دستگاه ها فقط هیتر موجود می باشد.

پری هیتر ( مناسب پاکسازی ناشی از چسب و تعمیر، جداسازی قطعات لحیم شده و برد گوشی موبایل)

تعمیرات تخصصی موبایل | تعمیر گوشی آیفون | تکنیک تیم

پری هیتر

یکی از ابزارهای کاربردی در تعمیر موبایل است. پری هیتر ها برای تعویض یا تعمیر با ایجاد گرمای بالا و یکنواخت قطعات چسبی مثل آی سی ها، CPU،  فریم گوشی ها و قطعات برد های جدید گوشی های آیفون را جدا می کنند. موبایل ها برد های آسیب پذیر و حساسی دارند؛ به همین علت است که از پری هیتر استفاده می کنند تا فریم و قطعات متصل به برد گوشی را جدا کنند.

ابزار های تعمیر موبایل

اگر می خواهید آی سی روی برد گوشی موبایل که خراب شده است و یا شکسته است را تعمیر کنید باید برد را بر روی پری هیتر قرار دهید.  زمانی که دستگاه به صورت یکنواخت گرم می شود، قطعات را به راحتی از برد جدا کنید. بعد می توانید آی سی را برای شابلون زدن تمیز کنید و یا آن را تعویض کنید.

گیره برد و فیکسچر ( از این ابزار برای فیکس نگه داشتن قطعات و برد گوشی موبایل در هنگام تعمیرات استفاده می کنند)

هولدر برد ها امکان دارد چند منظوره باشند و پشتیبانی چندین برد موبایل را بر عهده بگیرند. هم تک منظوره و برای استفاده در تعمیرات یک برد خاص استفاده شوند.

مولتی متر ( برای اندازه گیری ولتاژ، جریان، مقاومت الکتریکی، ظرفیت خازنی)

ابزار های تعمیر موبایل

مولتی متر چیست؟

مولتی متر دستگاهی است که برای اندازه گیری چندین کمیت الکتریکی مانند ولتاژ، جریان، مقاومت الکتریکی، ظرفیت خازنی استفاده می شود و با آن می توان سلامت یا مشخصات قطعات الکتریکی و الکترونیکی را محاسبه کرد. از لوازم ضروری تعمیرات موبایل مولتی متر می باشد. دو نوع دارد آنالوگ (عقربه ای) و دیجیتال (رقمی). استفاده از آنالوگ آن دیگر باطل شده است.

ابزار های تعمیر موبایل

مولتی شارژر (برای تزریق انرژی به درون باتری های قابل شارژ)

این کار به وسیله تزریق جریان الکتریکی به درون باتری انجام می‌شود. جریان شارژ به تکنولوژی ساخت و نیز حجم باتری مورد نظر برای شارژ بستگی دارد.

ابزار های تراش ( ابزارهای تراش مناسب تراش و برش های ریز و درشت قطعات گوشی موبایل می باشد)

پنس و پیچ گوشتی ( انواع ابزار مناسب برای باز و بست گوشی و ابزار های کمکی در حین تعمیرات می باشد)

شورت کیلر ( از این ابزار برای شناسایی اتصال کوتاه در تعمیرات گوشی موبایل استفاده می شود)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *