تکنیک تیم 

تعمیرات موبایل و تبلت در کرج

تماس 10 صبح -10 شب

09903030225

آدرس دفتر ما

کرج فلکه اول گوهردشت

تعویض LCD گوشی آیفون | خرید LCD گوشی | تکنیک تیم

دسته بندی مقالات

کرج فلکه اول گوهردشت روبه روی ایستگاه تاکسی رستاخیز تکنیک تیم

Peymanrezaei270@gmail.com

09122613990 - 09903030225

هفت روزه هفته را کنار شماییم

تعویض LCD گوشی آیفون | خرید LCD گوشی | تکنیک تیم
26
12 آگوست 2021
marino

تعویض LCD گوشی آیفون: رایج ترین تعمیر و تعویض در گوشی آیفون ال سی دی است و دلیل آن به سبک طراحی گوشی های مدرن تر و نیز کوتاهی و سهل انگاری کاربران در استفاده از گوشی ها مربوط می شود. طراحی گوشی موبایل تغییر کرده است و این روزها تقریباً همه اسمارتفون ها به صفحه نمایش های بزرگ و بدون حاشیه تبدیل شده اند.

تعویض LCD گوشی آیفون | خرید LCD گوشی | تکنیک تیم

صفحه نمایش آیفون نیز بزرگ تر شده است. آسیب‌ پذیر ترین قطعه ال سی دی و صفحه نمایش است؛ زیرا با محیط خارجی در تعامل است پس آمار آسیب دیدن و تعمیر و تعویض آن نیز بالا می باشد. هرچه صفحه نمایش بزرگ تر باشد با کوچک ترین ضربه و فشاری ال سی دی که آسیب‌ پذیر ترین بخش خارجی موبایل است آسیب می بیند. سهل انگاری و مراقبت درست نکردن از گوشی نیز باعث افزایش آمار تعویض ال سی دی گوشی آیفون شده است.

تفاوت تعویض گلس و تعویض ال سی دی گوشی آیفون

تعمیر ال سی دی گوشی آیفون دو حالت دارد: در حالت اول مجموعه تاچ ال سی دی گوشی آیفون کاملاً عوض می شود. تاچ ال سی دی فعلی که خراب شده است از گوشی جدا می‌ شود و یک تاچ ال سی دی جدید را جایگزین آن می کنند. مهمترین نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که حتماً از ال سی دی اورجینال و اصل استفاده شود. در حالت دوم تعویض ال سی دی لازم نیست.

می‌ توان با تعویض شیشه یا همان گلسی که روی صفحه نمایش پرس شده است مشکل را برطرف کرد. در این روش تعمیر پنل ال سی دی گوشی آیفون را جدا می‌ کنند و بعد همان لایه شیشه محافظ که خود شرکت روی ال سی دی دستگاه پرس کرده است و الان خراب شده است را با استفاده از دستگاه و تجهیزات ویژه بر می دارند و یک گلس جدید را روی ال سی دی آیفون قرار می دهند.

تعمیرات تخصصی موبایل | تعمیر گوشی آیفون | تکنیک تیم

پس تفاوت گلس و تعویض تاچ ال سی دی گوشی ها این است که در تعویض گلس لازم نیست تاچ و ال سی دی فابریک و اصلی گوشی تعویض شود و فقط صفحه شیشه ای روی صفحه نمایش موبایل آیفون تعویض می شود اما در تعویض ال سی دی باید کل پنل تعویض شود.

آیا می توان تعویض ال سی دی گوشی آیفون را جایگزین تعویض گلس کرد؟

برای اینکه بتوان تعویض گلس ال سی دی آیفون را جایگزین تعویض گلس کرد باید شرایطی فراهم باشد که در بیشتر موارد این گونه نیست. این شرایط به این صورت است که آسیب دیدگی های صفحه نمایش هرگز نباید در عملکرد تاچ ال سی دی گوشی آیفون موجب اختلال شوند.

گاهی امکان دارد به دلیل ضربه یا فشاری که به گوشی وارد شده است روی صفحه نمایش آن شکسته شود یا ترک و خش بردارد. تاچ و ال سی دی مشکلی نداشته باشند در این شرایط می‌ توان تعویض گلس را انجام داد تا مشکل صفحه نمایش گوشی آیفون برطرف شود و تنها در این شرایط است که می‌ توان با تعویض گلس مشکل را برطرف کرد. اگر مشکل جزئی باشد یا به یکی از دو قسمت تاچ و ال سی دی مربوط باشد نمی توان با تعویض گلس مشکل را حل کرد.

بنابراین شما به دلیل شکستگی روی صفحه نمایش می توانید به مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید و با تعویض گلس مشکل نمایشگر را رفع کنید و این کار هزینه کمی هم دارد؛ اما هزینه تعویض ال سی دی گوشی آیفون بسیار بالا است.

هزینه تعویض ال سی دی گوشی آیفون

اگر بخواهید ال سی دی آیفون را عوض کنید باید پنل اورجینال و اصل در دستگاه قرار دهید. هزینه آن بالا می باشد و با توجه به مدل گوشی مشخص می شود. صفحه نمایش گوشی های آیفون کیفیت بالایی دارند به همین دلیل قیمت قطعات آن بالا است به خصوص در آیفون های جدید تر باید هزینه بیشتری پرداخت کنید و در واقع تعمیرات مادربرد و تعویض تاچ ال سی دی پرهزینه‌ ترین تعمیرات همه گوشی های جدید می باشد.

اگر شرایط طوری باشد که بتوان تعویض گلس را انجام داد و دیگر نیازی به تعویض ال سی دی نباشد هزینه بسیار پایین می آید و به یک سوم حالت تعویض کامل پنل می رسد. در ۸۰ درصد مواقع شرایطی که بتوان گلس را به جای ال سی دی عوض کرد وجود ندارد و باید کامل پنل عوض شود.

اگر می خواهید که هزینه تعویض ال سی دی گوشی آیفون پایین بیاید می‌ توانید از پنل‌ های با کیفیت پایین استفاده کنید و نسخه اورجینال آن را استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *