تکنیک تیم 

تعمیرات موبایل و تبلت در کرج

تماس 10 صبح -10 شب

09903030225

آدرس دفتر ما

کرج فلکه اول گوهردشت

تعمیر شکستگی تاچ | تعویض LCD گوشی | تکنیک تیم

دسته بندی مقالات

کرج فلکه اول گوهردشت روبه روی ایستگاه تاکسی رستاخیز تکنیک تیم

Peymanrezaei270@gmail.com

09122613990 - 09903030225

هفت روزه هفته را کنار شماییم

تعمیر شکستگی تاچ | تعویض LCD گوشی | تکنیک تیم
24
24 آگوست 2021
marino

تعمیر شکستگی تاچ: متداول ترین تعمیراتی که برای گوشی وجود دارد تعمیر ال سی دی است؛ زیرا مهمترین اجزای گوشی ال سی دی و تاچ آن می باشد و اگر این قسمت آسیب ببیند گوشی نمی تواند هیچ کاری انجام دهد. گوشی های همراه امروزه به یکی از ابزار های مهم در زندگی تبدیل شده اند و آن ها می توانند دچار شکستگی شوند یا اینکه آسیب ببینند. تلفن همراه فقط وظیفه برقراری تماس و ارسال پیامک را ندارد، بسیاری از کارهای دیگر امروزه توسط گوشی ها انجام می شود. زندگی شخصی و زندگی تجاری خیلی از اشخاص به تلفن های هوشمند بهم پیوسته است. گوشی هایی که ظرافت بیشتری دارند بیشتر هم در معرض آسیب قرار می گیرند.

تعمیر شکستگی تاچ | تعویض LCD گوشی | تکنیک تیم

چگونگی تشخیص شکستگی تاچ یا گلس و یا ال سی دی : گوشی های هوشمند، امروزه ظرافت کمی دارند و همین موجب می شود که در برابر ضربه دارای مقاومت کمتری باشند و آسیب ببینند. آسیب دیدن صفحه نمایش می تواند هزینه بسیار بالایی به همراه داشته باشد؛ اما در بعضی از مواقع می توان با هزینه بسیار کمی آن را تعمیر کرد. هزینه تعمیر آن به اینکه به کدام قسمت صفحه ضربه وارد شده است بستگی دارد. اگر ضربه به گلس گوشی وارد شده باشد نگران کننده نیست. در این صورت تعویض گلس هزینه بسیار کمی دارد و لازم نیست که گوشی باز شود.

هنگامی که گلس یا شیشه آن می‌ شکند، فرایند صفحه نمایش گوشی دچار هیچ تغییری نمی شود و شما می توانید بدون مشکل با گوشی کار خود را انجام دهید و تاچ گوشی از کار نمی‌ افتد، پس اگر این اتفاق افتاد و تاچ بدون مشکل کار کرد مطمئن می‌ شوید که گلس شما شکسته است. اما اگر تاچ و صفحه لمسی آن آسیب ببیند عملکرد گوشی از کار می‌ افتد و شما ممکن است نتتوانید صفحه نمایش را به طور واضح ببینید و هر چه که صفحه را لمس می کنید کار نمی کند‌ هزینه تعمیر تاچ تا حدودی زیاد است.

صفحه ال سی دی شکسته

زمانی که صفحه ال سی دی شکسته باشد صفحه دارای لکه های تیره و ترک های پیوسته می شود که کل صفحه را در بر می‌ گیرد. امکان دارد تصاویر روی گوشی را ببینید ولی هم تاریک است و هم این که خطوط شکسته در روی صفحه دیده می شود. در این حالت ال سی دی شکسته است و به تعمیر ال سی دی گوشی نیاز دارید. زمانی که ال سی دی یا تاچ آسیب ببیند چون که این دو به هم چسبیده هستند در صورت آسیب دیدگی هر کدام از آن ها گوشی باید باز شود. پس هزینه زیادی را به همراه دارد. بهتر است برای صفحه نمایش گوشی خود یک محافظ صفحه نصب کنید که اگر مثلاً گوشی از دست شما افتاد در صورت آسیب دیدن هزینه زیادی برای شما نداشته باشد.

تعویض LCD گوشی هواوی | تعمیر هواوی در کرج | تعمیرات

قطعات ال سی دی گوشی

وقتی گوشی شما دچار مشکل شد ابتدا پیام یا خطا هایی که تلفن به شما نشان می دهد را مورد بررسی قرار دهید و بعد آن مشکل را در گوگل جستجو کنید. اگر مشکل گوشی شما با یک راه حل آسان قابل حل شدن نبود مثلا ال سی دی گوشی شکسته بود یا تاچ آن مشکل پیدا کرده بود باید ال سی دی و تاج دستگاه را خریداری کنید و به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید تا در تعمیر ال سی دی گوشی به شما کمک کند.

تعمیر شکستگی تاچ

گرانترین اجزای گوشی همین تاچ و ال سی دی می باشد؛ چون دارای ظرافت هستند و قطعاتی که در ساخت ال سی دی گوشی مصرف می شود سخت و پرهزینه است. ال سی دی ۵ قطعه اصلی دارد که این قطعات شامل فریم یا قاب، چراغ های ال سی دی، صفحه ال سی دی، صفحه لمسی و گلس می‌ باشد. این ۵ قطعه بر روی هم پرس شده‌اند و به صورت یک ال سی دی باریک در آمده اند.

تعمیر ال سی دی گوشی

هنگامی که دستگاه را روشن می‌کنید و روی آن خط هایی را مشاهده می کنید یعنی ال سی دی گوشی مشکل پیدا کرده است. این مشکل در اثر ضربه شدیدی است که به صفحه نمایش آن وارد شده است. هنگامی که تلفن را روشن می کنید اکر صفحه سفید می بینید باید دستگاه را فلش کنید اما اگر با فلش کردن درست نشد باید ال سی دی تعویض شود. گاهی هنگام کار کردنن با گوشی صفحه لمسی کار نمی کند در این حالت تلفن را دوباره راه اندازی کنید. دکمه پاور را ۱۰ ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا تلفن خاموش شود. بعد از یک تا دو دقیقه آن را روشن کنید. اگر تلفن همراه روشن نمی شود مربوط به پنل آن نیست و قابل تعمیر می باشد.

در تعمیر ال سی دی گوشی حتما دقت کنید که به تعمیرکاران مورد اعتماد و ماهر و باتجربه مراجعه کنید؛ زیرا این قسمت بسیار حساس می‌ باشد و اگر به درستی تعمیر نشود دیگر اجزای گوشی هم کار نمی کند و یا اینکه به مرور زمان آن ها هم دچار آسیب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *