تکنیک تیم 

تعمیرات موبایل و تبلت در کرج

تماس 10 صبح -10 شب

09903030225

آدرس دفتر ما

کرج فلکه اول گوهردشت

تعمیر دوربین گوشی | تعمیرات تلفن همراه کرج | تکنیک تیم

دسته بندی مقالات

کرج فلکه اول گوهردشت روبه روی ایستگاه تاکسی رستاخیز تکنیک تیم

Peymanrezaei270@gmail.com

09122613990 - 09903030225

هفت روزه هفته را کنار شماییم

تعمیر دوربین گوشی | تعمیرات تلفن همراه کرج | تکنیک تیم
30
28 آگوست 2021
marino

تعمیر دوربین گوشی: تعمیر گوشی رایج ترین مشکلی است که امکان دارد برای انواع گوشی ها پیش بیاید. یکی از مهمترین قسمت های یک تلفن همراه دوربین آن است. تولید کنندگان گوشی در محصولات خود به دوربین آن اهمیت زیادی می‌دهند و در به روز رسانی محصولات خود دوربین را مدنظر قرار می‌ دهند و تلاش می‌ کنند که دوربین های گوشی های همراه تولیدی خود را مجهز به استاندارد ها و کیفیت های روز کنند.

تعمیر دوربین گوشی | تعمیرات تلفن همراه کرج | تکنیک تیم

علائم خرابی دوربین گوشی: خرابی دوربین گوشی می توان علت سخت افزاری و نرم افزاری داشته باشد. اگر فیلم ها و عکس هایی که می گیرید مثل قبل کیفیت لازم را ندارد، مات و یا تار می باشد احتمال می رود که دوربین گوشی شما خراب شده باشد. ولی قبل از این موضوع باید مطمئن شوید که لنز دوربین خاک ندارد و در محیط عکسبرداری و فیلمبرداری نور مناسب وجود دارد. یکی از علائمی که نشان می دهد دوربین گوشی خراب شده است صدا دادن لنز دوربین گوشی است.

ورود گرد و خاک به  داخل بدنه گوشی و آب خوردگی آن می‌ تواند منجر به این مشکل شود صدا دادن لنز معمولاً راه تعمیری ندارد و برای این کار بهتر است دوربین را تعویض کنید.‌

زمانی‌ که می خواهید عکس برداری کنید اگر دوربین گوشی سیاه باشد از نشانه های خراب شدن دوربین است. ضربه خوردن به لنز دوربین، بسته ماندن شاتر‌ و مشکلات نرم افزاری می تواند از دلایل سیاه شدن صفحه دوربین باشد. برای اینکه این مشکل را برطرف کنید، راه حل های مختلفی وجود دارد.

زمانی که گوشی روشن است باتری آن را خارج کنید و بعد گوشی را خاموش کنید و بعد از ۲۰ تا ۳۰ ثانیه روشن نمایید. برنامه های مدیریت دوربین گوشی را پاک کنید و کش و داده های دوربین را نیز پاک نمایید. دوربین های عقب و جلو را سوئیچ کنید. گوش را ریست فکتوری کنید. قابلیت Voiceover گوشی را نیز غیر فعال نمایید.

تعمیر دوربین گوشی | تعمیرات تلفن همراه کرج | تکنیک تیم

سوختن دوربین گوشی

اگر دوربین گوشی بسوزد تنها راه تعمیر دوربین گوشی، تعویض دوربین است. عدم توانایی ورود به قسمت دوربین و یا صفحه سیاه و سفید از علائم سوختن دوربین گوشی است.

دیدن شدن لکه های سیاه و غبار بر روی دوربین

اگر در یک قسمت از گوشی لکه هایی دیده شود این لکه ها روی کیفیت عکس و فیلم تاثیر می گذارد. باید مطمئن شوید که لنز گوشی تمیز است و بعد با استفاده از الکل و یک دستمال نرم آن را تمیز کنید. اگر با این راه مشکل برطرف نشود ریست فکتوری انجام دهید، زیرا عوامل نرم افزاری مختلفی مانند حافظه پر و ویروس‌ ها می‌ توانند در این عامل تاثیر بگذارند. اگر با این روش نیز مشکل برطرف نشد مشکل سخت افزاری وجود دارد. پس باید برای تعمیر دوربین گوشی به تعمیرکار حرفه ای مراجعه کنید.

تعمیرات موبایل در کرج

روشن نشدن فلاش دوربین

برای عکسبرداری و فیلمبرداری و حتی چراغ قوه فلش دوربین کاربرد دارد. اگر این چراغ روشن نشود به معنی سوختن آن است و برای درست کردن آن باید تعمیر گوشی موبایل انجام شود.

از علائم خرابی دیگر می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

دوربین فیلم نمی گیرد، دوربین خود به خود خارج می شود، دوربین جلو کار نمی‌ کند، با وجود پر نبودن حافظه اما پیغام پر بودن حافظه را می‌ دهد، هنگام فیلمبرداری صدا ندارد، دوربین لبخند را تشخیص نمی دهد، دوربین خود به خود فوکوس می کند.

نکات تعمیر دوربین گوشی

مهارت در انجام کار از مهم ترین نکاتی است که در زمان تعمیر گوشی باید به آن دقت کرد. دوربین از قطعات بسیار حساس گوشی است. پس برای تعمیر آن باید دقت و مهارت بالایی را داشته باشید. اگر دوربین به اشتباه تعمیر شود ممکن است به مرور زمان مشکلات دیگری را برای گوشی به وجود بیاورد.  پیشنهاد می شود قبل از عیب یابی و تعمیر دوربین از آموزش تعمیرات موبایل در آموزشگاه های معتبر استفاده کنید. دوربین موبایل دارای عمر مفید است و بعد از یک مدت به تعمیرات نیاز پیدا می کند. عوامل زیادی هستند که باعث خراب شدن دوربین گوشی می شود.

دلائل خرابی دوربین گوشی

از دلایل خرابی دوربین گوشی می توان به آب خوردگی و ورود مایعات به دوربین، امکان ضربه یا خط و خش بر روی لنز، فلش شدن گوشی، تغییر در تنظیمات گوشی اشاره کرد. بنابراین باید مراقب دوربین گوشی باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *