تکنیک تیم 

تعمیرات موبایل و تبلت در کرج

تماس 10 صبح -10 شب

09903030225

آدرس دفتر ما

کرج فلکه اول گوهردشت

تعویض گلس شیائومی | خرید قطعات گوشی شیائومی  | تکنیک تیم

دسته بندی مقالات

کرج فلکه اول گوهردشت روبه روی ایستگاه تاکسی رستاخیز تکنیک تیم

Peymanrezaei270@gmail.com

09122613990 - 09903030225

هفت روزه هفته را کنار شماییم

تعویض گلس شیائومی | خرید قطعات گوشی شیائومی  | تکنیک تیم
37
30 آگوست 2021
marino

تعویض گلس شیائومی: صفحه نمایش گوشی ها از سه بخش گوریلا گلس که مثل گلس پوششی است، صفحه لمسی و صفحه نمایشگر تشکیل شده است. پس اگر شما هیچ محافظی روی صفحه نمایش گوشی قرار نداده باشید شرکت سازنده یک گلس پوششی محکم را به صورت پیش فرض روی نمایشگر گوشی پرس کرده است. اگر هر کدام از این قسمت ها آسیب ببیند باعث خسارت می شود.

تعویض گلس شیائومی | خرید قطعات گوشی شیائومی  | تکنیک تیم

هنگامی که صفحه نمایشگر گوشی ترک می خورد و یا شکسته می‌ شود این که فقط صفحه خارجی آسیب دیده یا صفحه لمسی و پنل نمایشگر نیز دچار آسیب شده است مورد بررسی قرار می گیرد. اگر بعد از شکستگی ترک هایی مثل تار عنکبوت روی صفحه نمایش باشد و اصلا پراکندگی رنگ دیده نشود و نمایشگر بدون مشکل کار کند مشخص می‌ شود که برای تاچ گوشی مشکلی به وجود نیامده است.

فقط گلس گوشی دچار آسیب شده است که می توان با هزینه کمی آن را تعمیر کرد. تعمیر گلس شیائومی ممکن نیست زیرا اگر گلس ال سی دی آسیب ببیند در واقع این قطعه می شکند پس نمی‌ توان آن را تعمیر کرد. اگر تاچ کار نکند و علت آن مشکلات نرم افزاری و تنظبمات و غیره باشد بدون تعویض گلس می توان تاچ را ترمیم کرد. برای رفع خط و خش روی نمایشگر و گلس روش هایی مثل استفاده از خمیر دندان وجود دارد اما تکنسین تعمیر شیائومی این روش ها را قبول ندارد و حتی آن ها را موجب ایجاد آسیب می داند.

نحوه تعویض گلس شیائومی با دستگاه و بدون دستگاه

اگر شیشه محافظ یا همان گلس دچار آسیب شود، بشکند یا تنک بردارد تعویض گلس شیائومی به وسیله تعمیر کار انجام می شود. در ابتدا محافظ آسیب دیده را جدا می کنند.

تعویض گلس گوشی در کرج

برای جدا کردن گلس محافظ از صفحه نمایش راه های متعددی وجود دارد قبل از اینکه شیشه صفحه نمایش تعویض شود لازم است ابتدا به مدت ۵ ثانیه یک سشوار یا هیتر با درجه پایین جلوی محافظ صفحه نمایش گرفته شود تا کمی گرم شود و چسبی که در آن به کار رفته است نرم گردد. اگر سشوار را به مدت طولانی و یا با دمای بیشتر نگه دارید باعث آسیب به صفحه نمایش می شود.

تعویض گلس شیائومی | خرید قطعات گوشی شیائومی  | تکنیک تیم

سپس گلس را به آرامی جدا می کنند و چسب اتصال دهنده قوی را با استفاده از حلال پاک می کنند. به محل اتصال، چسب جدید زده می شود و با دقت و بدون حباب گلس جدید را جایگزین می کنند. این روش بدون دستگاه است. اما برای تعویض گلس شیائومی ریسک هایی می تواند وجود داشته باشد به خصوص برای گوشی هایی که ساختار نمایشگر آن ها پیچیده است؛ زیرا در این گوشی ها اگر خطایی در زمان پروسه به وسیله کاربر انجام شود به دستگاه آسیب وارد می شود. پس قبل از هر اقدامی مطمئن شوید که نمایشگر سالم است.

نحوه تعویض گلس شیائومی

برای تعویض گلس شیائومی با دستگاه ابتدا گلس آسیب دیده از روی صفحه نمایشگر جدا می شود. در گوشی هایی که نمایشگر آن ها مسطح است کار جداسازی باید با دستگاه جدا کننده و سیم فولادی نازک انجام شود؛ اما در گوشی هایی که نمایشگر آن ها منحنی است باید در دستگاه فریز در دمای حدود منفی ۱۹۰ درجه سانتیگراد جدا شود.

در مرحله بعد آثار چسب قدیمی روی نمایشگر از بین برده می شود و چسب oca  برای گلس زده می شود. چسب oca مثل چسب دو طرفه است اما کیفیت و شفافیت بیشتری دارد و بین گلس جدید و نمایشگر قرار می‌ گیرد. برای تمیز کردن نمایشگر‌ از حلال مناسب بهره می‌ گیرند که به آن حلال چسب نمایشگر می گویند. سپس گلس جدید را بر روی نمایشگر نصب می کنند. این کار با دستگاه لمینت نجام می شود.

گلس را بر روی نمایشگر پرس می کند. دستگاه لمینیتور دارای اتاق کوچک المنت، صفحه مسطح فلزی، پمپ وکیوم و پمپ باد می باشد. در مرحله آخر نمایشگر در دستگاه حباب قرار می گیرد. در این مرحله روی نمایشگر از چسب های مایع مخصوص استفاده می شود تا نمایشگر روی قاب گوشی قرار بگیرد.

هزینه تعویض گلس شیائومی

اگر تاچ نمایشگر گوشی آسیب ببیند هزینه بیشتری را در پی دارد. هزینه تعویض محافظ گوشی از گوریلا گلس کمتر می باشد. هزینه تعویض گلس شیائومی از تمام قطعات صفحه نمایش مثل صفحه لمسی و نمایشگر کمتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *